اینتونت - معرفی سایت و اپلیکیشن ایرانی

معرفی سایت ها ، اپلیکیشن ها و استارتاپ های ایرانی

استارتاپ خود را در اینتونت ثبت و به دیگران معرفی کنید

۵ گام اساسی برای شروع یک کسب و کار جدید

 سیامک  ۲۹ بهمن ۱۳۹۴  292  بازدید

اگر شما بیکار هستید و در جستجوی یک شغل مناسب می باشید و یا اینکه شاغل هستید و از شغل خود راضی نیستید، مطمئنا این ایده به ذهنتان رسیده که خودتان کسب و کاری را شروع کنید و رئیس خودتان باشید و زندگیتان را طوری که دوست دارید کنترل کنید. اما از طرف دیگر نرخ موفقیت کسب و کارهای جدید کاملا وحشت آور است بطوری که اکثر کسب و کارهای جدید در همان یکی دو سال اول با شکست روبرو می شوند و از گردونه رقابت حذف می شوند. اگرچه قطعیت و یا اطمینان کامل در موفقیت یک کسب و کار جدید وجود ندارد اما رابطه مستقیم و معناداری بین آمادگی قبل از شروع کسب و کار جدید و موفقیت بعد از آن وجود دارد که در اینجا به توضیح ۵ گام اساسی که قبل از شروع کسب و کارتان باید به آن توجه کنید و خود را بر مبنای آن آماده کنید اشاره می شود تا شانس موفقیتتان در شروع کسب و کار جدید افزایش پیدا کند.

۱ – تعریف واضح هدف و ارزیابی آن

تعریف واضح هدف و ارزیابی آن

تا زمانی که مقصدتان معلوم نباشد نمی توانید مسیر مناسب برای دست یافتن به مقصدتان را پیدا کنید و زمانی که مقصدتان معلوم باشد علاوه بر پیدا کردن مسیر مناسب همچنین قادر خواهید بود تا کوتاهترین مسیر را برای دستیابی به هدفتان انتخاب کنید. پس اولین گام برای شروع یک کسب و کار جدید تعریفی کامل از هدفتان می باشد و تا زمانی که هدفتان از شروع کسب و کار بطور واضح و مکتوب تعریف نشده باشد نمی توانید به مقصد برسید زیرا اصلا مقصدی در کسب و کارتان وجود ندارد.

 

۲ – ارزیابی سرمایه اولیه برای شروع کسب و کار

سرمایه اولیه برای شروع کسب و کار

ممکن است چند سالی طول بکشد تا یک کسب و کار جدید به درآمدی قابل توجه دست پیدا کند بنابراین شما به مقدار کافی سرمایه برای شروع کسب و کارتان نیاز دارید تا از یک سو که در حال تثبیت کردن خود در بازار هدفتان می باشید بتوانید کسب و کارتان را سرپا نگه دارید و از پس هزینه های آن برآیید. اگر ارزیابی درستی از سرمایه اولیه و هزینه های جاری کسب و کارتان نداشته باشید خیلی زودتر از آنچه که فکرش را کنید ورشکسته شده و مجبور به تعطیلی کسب و کارتان خواهید شد.

 

۳ – شناسایی نیازهای مشتریان

شناسایی نیازهای مشتریان

امروزه شناختن مشتریان و نیازهای آنها  برای بسیاری از کارآفرینان و مدیران موفق کسب و کارها فقط یک شعار تبلیغاتی نیست بلکه به واقعیتی از زندگی و حیات کسب و کارشان تبدیل شده است زیرا مشتریان یک کسب و کار دلیل اصلی موفقیت آنها می باشند و اگر این مشتریان وجود نداشته باشند و با عدم شناسایی درست نیازهای آنها نتوان آنها را به سمت خود جذب کرد در نتیجه یک کسب و کار جدید با شکست مواجه می شود و دیگر قادر به ادامه حیات نخواهد بود.

 

۴ – شناختن رقبا و ارزیابی آنها

شناختن رقبا و ارزیابی آنها

قبل از اینکه کسب و کار جدید خود را شروع کنید باید بازار هدف خود را کاملا ارزیابی کنید و رقبای خود را بدرستی بشناسید. اگر قدرت و ضعف رقبای خود را بدرستی شناسایی نکنید قادر به رقابت با آنها نخواهید بود زیرا آنها در حال حاضر در بازار حضور داشته و هریک سهمی از بازار را بخود اختصاص داده اند. پس برای اینکه بتوانید در این رقابت پیروز شوید باید فهم درستی از نقاط قوت و نقاط ضعف رقبای خود داشته باشید تا بتوانید با استراتژی های درست مشتریانشان را سمت خود جذب کنید.

 

۵ – ساختن یک شبکه ارتباطی گسترده

شبکه ارتباطی گسترده

اگر دوستان زیادی ندارید و با افراد زیادی در تماس نیستید، شاید بهتر است که قبل از شروع کسب و کار جدیدتان به فکر ایجاد یک شبکه ارتباطی گسترده تر با افرادی که می توانند در موفقیت کسب و کارتان نقش آفرینی کنند باشید. ارتباطات قوی و گسترده می تواند برای شما فرصتهای ارزشمندی را در موفقیت کسب و کارتان ایجاد کند نظیر کمک های مالی، مشاوره، ایجاد زنجیره تامین مطمئن، و یا بستن قرادادهای تجاری ایده آل و مناسب با تامین کنندگان مواد اولیه و فراهم کنندگان خدمات. شناختن و در تماس بودن با افرادی که می توانند به موفقیت یک کسب و کار کمک کنند یکی از مهمترین نکاتی است که کارآفرینان قبل از شروع کسب و کار خود باید آن را مدنظر قرار دهند و با ایجاد یک شبکه ارتباطی قوی و گسترده شانس موفقیت کسب و کار جدیدشان را افزایش دهند.

با عضویت در کانال تلگرام اینتونت از آخرین نوشته های ما با خبر شوید.

به اشتراک بگذارید:


مطالب مشابه



  1. umekhane

    مطالب بسیار مفید هستند .
    http://umekhane.com/
    استارت آپ یومی خانه اولین شبکه اجتماعی در زمینه معماری و دکوراسیون می باشد . برای اطلاع از این حوزه تخصصی به این وبسایت سر بزنید.



دیدگاه خود را بنویسید.نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.